Tomt i hyllorna

Äntligen har Simons lediga vecka börjat och vi är två närvarande föräldrar igen. Det är nog så tungt att ha 100 % ansvar för Abbe 24 timmar i dygnet. Men nu har vi en hel vecka framför oss då vi får vara tillsammans alla tre. Vilket ju såklart betyder mindre tid för bloggande, eftersom jag vill ta till vara så mycket som möjligt av den tiden.

Idag har vi storhandlat, vilket verkligen behövdes eftersom vårt kylskåp ekade. Orkar aldrig handla mer än att jag går till Siwa när jag är ensam hemma. Blir dock sååå irriterad varje gång vi handlar vid Prisma här i stan och lovar mig själv att aldrig handla där igen. Förstår inte varför så mycket folk handlar där?? Är det s-bonusen som lockar eller vad? Vi handlar bara där när vi ska till Alko, annars handlar vi mest på K-Supermarket (på grund av så bra utbud på lite annorlunda grejer, dock har de inte Abbes mat i sortimentet) eller Citymarket. Dock har Cittare så otrevlig (kassa)personal, så jag tycker inte om att handla där heller. Plus att jag tycker att alla saker är på fel plats där. Typ godis ska ju vara nära kassan..?

Men tillbaka till Prisma, blir så besviken då det alltid är tomt i hyllorna. Idag fanns det typ ingen fetaost att välja mellan (och vi handlade faktiskt innan rusningen), inga krossade tomater (fanns inte sist vi handlade heller), inga ekologiska bananer, gurkor eller grädde. Överlag ganska dåligt utbud på ekologiskt. Abbes AR-ersättning har också varit slut i typ två månader. ALLTID är flera saker som vi ska ha slut. Till min stora förvåning hade de dock fyllt på i ena frysdisken, den har typ varit tom i ett halvår.

Så ja, det slutar alltid med att jag blir så frustrerad. Aldrig finns de nån personal där vid maten heller att klaga åt hehe. Nåja, vi fick handlat och nu är kylskåpet fullt igen. Och så fick vi vårt fredagsvin (väldigt viktigt) och nästa gång handlar vi på K-Suppari.

IMG_4712Första gången vi vågade oss ut med Abbe och handla.

imageGammal bild på mina två gullisar

Kommentera

