En lista

Vad längtar du efter?

Att Abbes ingrepp ska vara över och vi ska kunna slappna av igen. Och sommaren.

Hur många barn vill du ha?

Om jag skulle få bestämma så två eller tre. Nu ligger ju inte det beslutet i varken mina eller Simons händer och jag känner mig lycklig som har Abbe. Men såklart vill jag ju försöka ge honom ett syskon eller två.

Vad hade du gjort med 100 miljoner euro?

Betalat bort våra och våra familjers skulder. Köpt flera lägenheter i Stockholm, en åt min bror, en åt mamma och pappa och en åt oss. Skänkt bort. Rest mycket. Investerat.

Är du beroende av något?

Min familj.

Favoritmat?

Asiatiskt. Och alla sorters pasta.

Vad har du alltid i väskan?

Nu när jag är mamma: mat åt Abbe, blöjor, extrakläder åt Abbe, massa leksaker, handsprit, necessär med olika grejor.. Ja allt sånt som finns i en skötväska. Ibland lyckas jag få med mig bankkortet och ett läppomada också.

Bästa frukosten?

Jag äter nästan alltid gröt med chiafrön och blåbär/hallon i på morgonen, det har jag gjort i många år. Men får jag välja som på hotell så massa frukter, färskt bröd och en riktigt god äggröra.

Dina planer under 2016?

Vara mamma på heltid åt Abbe. Njuta av sommaren. Kanske resa till hösten. Oroa mig mindre och leva mer.

Vilken stad vill du helst bo i för resten av livet?

Såå länge har jag drömt om att flytta till Stockholm. Men jag vill bo där mamma och pappa bor. Och där jag har mina vänner. Så just nu här i Jakobstad.

När brukar du oftast gå och lägga dig?

Oftast mellan klockan 22-23.

Fem saker du vill göra i framtiden?

Vara gravid och föda barn på nytt, resa, se Abbe växa upp, renovera utsidan på vårt hus, hitta något jag brinner för.

Tre utländska bloggar du följer?

Kenzas, Blondinbella, Gabriella Joss

 

Kommentera

