För fyra månader sen

Idag är det exakt fyra månader sedan denna stora dag då jag fick hålla Abbe i famnen för första gången. Jag hade väntat och längtat. Abbe hade legat över fyra veckor på intensiven redan och som jag hade tittat avundsjukt på de mammor i samma rum som fick hålla sina bebisar. Han var så liten och skör och saturationen sjönk så fort han kom i min famn, men en liten stund fick jag hålla honom.

image

Tänk att vi inom en månad kommer befinna oss där igen. På tisdag ställs Abbe i operationskö. Men vi är lättade ändå, det är skönt att vi vet nu och inte behöver gå runt i väntan på beslut om det blir något ingrepp eller inte. Det känns helt okej även om det är jobbigt. Vi var förberedda på det här och nu är det bara att se framåt och be för att allt ska gå bra.

8 thoughts on “För fyra månader sen

  1. Jag ber för er att allt ska gå bra för Abbe! Han är en riktig kämpe 🙏🏼 Styrkekramar till er! Du skriver oerhört fint, ärligt och dina texter är väldigt gripande. Detta har kommit att bli en favoritblogg 💛

  2. Härlig känsla det där att få hålla i sitt barn för första gången! Ett minne man bär med sig för livet om än det endast varade några minuter. Åtminstone i vårt fall.

  3. Jag håller tummar och tår för att allt går bra! Vilken underbar stund, att få hålla sitt barn för första gången 💜

  4. Kan tänka mig hur stort det kändes att få hålla honom för första gången, även fast det bara var en liten stund! <3 Otäckt mycket slangar han hade kring sig, stackaren… Håller tummarna för att operationen går bra, måste ändå kännas skönt att inte gå runt i ovisshet kring det längre.

Kommentera

