Hur jag trodde det skulle vara att bli mamma

  • Tänk vad mycket tid jag kommer ha! Städa, laga mat, tvätta, se massa tv-serier, fixa hemma, sitta på café, gå på loppis mm. mm. Förstår inte mammor som klagar på att de inte har tid.
    Ojoj jag känner ju nog att jag har mindre tid nu än innan Abbe.
  • Att sova borta från sin bebis är väl inte hela världen.
    Tja, kommer nog inte hända på läänge ännu har jag på känn.
  • Nå, åtminstone måste ju nog mommo/fammo sköta ofta så vi får typ dejta en gång i månaden, handla ostört varje vecka och så vidare.
    Jo alltså de sköter ju nog mer än gärna, men vi vill ju inte vara till besvär.. Och helst inte lämna Abbe heller. Och vad ska vi göra utan honom egentligen? Onödigt att gå ut och äta och slösa sina pengar hehe.
  • Nepp, jag ska inte bli en sunkig hemmamamma med mjukisbyxor och smutsigt hår.
    Hahaha..
  • Och att gå ner alla graviditetskilon + helst 10 kilo till är väl inte så svårt?
    *latmask som helst sitter i soffan här hej*
  • Åh, alla långa härliga promenader med barnvagnen!
    ”fy vad tråkigt att gå samma vägar hela tiden”, ”ånej, nu har jag gått en timme. En timme har jag alltså slösat av min egentid jag har så länge Abbe sover”.
  • Och alla promenader in till stan för att shoppa och hänga på café.
    Har hänt exakt noll gånger.
  • Jag ska då absolut inte ha fram telefonen så länge Abbe är vaken.
    Abbe gymmar, jag gömmer telefonen bakom en kudde och scrollar i smyg..
  • Alla sköna kvällar när Abbe har somnat och jag och Simon får mysa i soffan och kolla film.
    *sitter i varsitt hörn av soffan och kollar på våra telefoner* Om vi mot förmodan kollar en film så somnar Simon efter 10 minuter. Eller så lägger vi oss båda klockan 10 för att vi är så trötta efter utdraget nattande.

Finns huur mycket som helst..

4 thoughts on “Hur jag trodde det skulle vara att bli mamma

  1. Ja, man kan nog skratta åt sina föreställningar om hur det skulle vara att bli mamma… Och konstatera att det mesta blev helt annorlunda än man trott! :D Man trodde att man skulle ha massor av tid när man är hemma, men dagarna går i ett huj bara av att få mat i babyn, klä på och av, byta blöjor, leka, natta… Och däremellan försöka få något i sig själv också. Vill inte heller vara till besvär alltför ofta och be om barnvakt… Visst ställer svärmor upp när hon kan, men inte är det många gånger vi varit iväg på något på tumanhand sen dottern föddes! Den där soffan är nog farligt skön att sitta och slappa i, haha, och gärna med något gott att mumsa på inom räckhåll! :D Särskilt när vädret är fint tänker jag att jag borde gå ut med vagnen, men oftast vaknar hon sen precis när man kommer hem igen och det slutar med att man visserligen fått frisk luft och motion, men inte hunnit vila något själv… :/ Så då blir det ofta att man parkerar sig i soffan istället. Sitter tyvärr rätt ofta och kollar på telefonen när dottern leker bredvid… Man ser fram emot att få sitta och se på något inspelat program eller en film när dottern somnat, och så slocknar man efter en liten stund, suck… Eller om dottern somnat bra och tidigt och man ser fram emot att få sitta och se en film eller något, ja då sitter mannen som fastklistrad framför datorn och kan inte slita sig före det blir så sent att man själv somnar eller det är läggdags för honom som ska upp tidigt följande morgon… :/ Ja, listan kan göras lång! :D

  2. OJ det var vekligen mitt i prick skrivet alla punkter!! :D Sunkig skulle man aldrig bli och absolut inga mjukisbyxor, nu e man väl glad att hinna i dushen ibland ;) Roligt att läsa om er och Abbes resa, vilken söt kille han är :)

Kommentera

