Fredagshäng och oro

IMG_6317

Idag har jag och Abbe hängt med Cissi och Vanessa. Abbe tycker det är helt överskattat att sova länge på dagarna numera (hoppashoppas det bara är tillfälligt), så nu behöver vi minsann ha sällskap på dagarna, annars blir vi båda galna.

Jag hinner alltså med lite tur duscha och sätta igång en tvättmaskin så vaknar han. Är jag riktigt snabb äter jag en smörgås också. Så ja, här är  det inte fredagsstädat i alla fall. Nu har han dock faktiskt sovit relativt lugnt i 40 minuter så jag har hunnit sätta mig ner också mellan varven jag varit ute och tittat till honom.

Imorgon är det då dags för vårt besök i Vasa. Abbe ska både på hjärtultraljud och lungröntgen. Då får vi alltså veta om och i så fall när han ska opereras igen. Jag är sjuk av oro och nervositet. Röntgen brukar nog gå helt bra, men sist vi var på ultraljud var han så ledsen. Han grät ända tills han somnade av utmattning och läkaren bara fortsatte sin undersökning fast han var så ledsen. Det var så hemskt att inte få ta upp honom och trösta honom medan han såg på oss med sån panik i ögonen. Vet inte vad vi ska hitta på imorgon så han inte blir sådär ledsen igen..

Alla dessa undersökningar. Det är så otroligt påfrestande, för oss allihopa. Men såklart jättebra att allt kollas upp. Värst för mammahjärtat hittills sen vi slapp från Helsingfors var nog ändå magnetröntgen av hjärnan (på grund av att de ville kolla om han fått hjärnskador, vilket han inte hade fått). De spände fast honom och satte en mask över hans huvud och skickade in honom i det där röret och vi var tvungna att gå ut. Usch, jag trodde både han och jag skulle dö. Tack och lov för att vi fick en så stark bebis som klarar allt han utsätts för, men jag vill bara ha ett normalt liv nu utan en massa extra undersökningar.

Kommentera

