Våren

Sista mars är här och imorgon är det äntligen april! Som jag har längtat efter våren i år. Jag har nog aldrig längtat så mycket. Jag brukar vara den som njuter när hösten kommer (älskar julen!) och istället blir lite deppig på våren. Jag känner ofta en stor press då, att vara ute mycket och njuta av vårsolen, träna mig i form till sommaren, förnya garderoben.. Ja ni hör ju, helt onödiga saker att känna press för. Men i år dämpas den pressen av glädjen att våren är här, mörkret förbi och att Abbe bara blir äldre och förhoppningsvis starkare för varje dag som går.

Idag ska vi till sjukhuset för blodprov och EKG av Abbe. Vilket inte är så roligt, men det behöver göras innan vårt besök på Vasa sjukhus på lördag. Abbe är så otroligt känslig när någon sjuksköterska/läkare/övrig vårdpersonal gör något med honom. Det är ingen skillnad vad – mätning, vägning, blodprov eller övriga sprutor, han blir så ledsen av allt och alla påpekar att han var minsann en känslig bebis. Mitt mammahjärta värker för trots att han är så liten tror jag faktiskt han vet så mycket mer än vi tror. Kanske han har trauma? Hursomhelst, Simon kommer hem från jobb för att komma med oss, så det ska nog gå bra.

Nu ska jag fixa lite mat så länge Abbe ännu sover. Tack förresten för alla tips angående nattandet, både här på bloggen och ni som skrivit privat till mig. Jag uppskattar det verkligen. Ha en fin dag!

image

Kommentera

