Att köpa ny bil

Alltså att köpa ny bil var ju inte alls så lätt som vi trodde. Eller jo, för Simon är det lätt. Han hittar en bil han vill ha, provkör, kikar under motorhuven, gnäller om priset lite och så är det klart. Det tar max en dag. Men för mig däremot. Jag har sån beslutsångest gällande ALLT. Men jag vill ju gärna köpa en bil vi kan ha i måånga år.  För att köpa bil är världens sämsta investering.

Det kommer sluta med att vi inte köper någon ny bil. För att jag inte kan bestämma mig och så blir jag för snål i slutändan. Det är som när jag är på jollyroom eller hm och plockar varukorgarna fulla för att jag innan jag ska beställa plockar bort en sak i taget och till slut har en tom varukorg. Jepp, sån är jag. Så kanske vår bil inte är för liten ändå. Kanske jag börjar ta bort liggdelen på vagnen så är det nog inga problem att få in den..

4 thoughts on “Att köpa ny bil

  1. Kan du lära mig det där med att tömma varukorgen??😊 Min blir aldrig tömd innan köpet.

    1. De e int så svårt, knepet är att tänka ”behöver jag verkligen det här?” typ fem gånger, så inser du till slut att nepp, behöver int 😅

Kommentera

