Vår trädgård

Åh vad fint det är ute idag. Jag och Simon sitter på trappan och funderar över projekt trädgård som vi ska ta itu med i sommar. Eller jag funderar och planerar och Simon suckar. Men en terass är nog absolut prio ett. Plus lite staket på framsidan. Så grävde jag upp en hel rabatt här på framsidan ifjol, men hann aldrig plantera något nytt där, så den ska jag också fixa.

Vårt växthus blåste dessutom sönder i vinter, säkert när vi bodde i Hesa, så det borde vi antingen riva ner eller bygga om. Och vårt trädgårdsland borde jag också göra något åt, det är ingen ordning alls där. Men jag vet inte vad man ska göra. Gillar egentligen inte att greja i trädgården och det finns ingen blomma som överlever hos oss.  Så ja, vi får se.

Och så vill jag ha nya ytterdörrar.. Och helst skulle jag måla om lite också.. Och en massa annat.. Men en sak i taget. Förhoppningsvis ska vi ju bo kvar här många år så vi hinner ju 😊

imageNu ser jag också att vi borde gräva ner rören från stuprännan.. Men ja, dessa stora fönster är väl nog bra på ett sätt (trevligt?), men det syns ju så bra in när det är mörkt (plus att det blir jättevarmt på sommaren). Så därför vill jag ha nån typ av staket. Där på kortsidan ska terassen komma, för där har vi sol hela kvällen.

imageMin utsikt från här var jag sitter. Simon har skottat bort snö som ni ser, för vi har typ en liten sjö här framme på plattorna.

Förresten så är mörkläggningsgardin ett av de bästa inköpen på länge. Rekommenderas verkligen! Abbe sov ända till 9 imorse (med matpaus klockan 6 förstås), utan att vakna upp var 20:nde minut som han annars gör på morgonsidan.

Kommentera

