Våga färg

När vi byggde i Larsmo (för fyra år sedan), så valde vi att ha bara vita väggar. Egentligen typ allt vitt. Jag hade väl nog kanske tänkt att vi skulle måla/tapetsera i ett senare skede, men det blev aldrig av. Så när vi började renovera vårt hus här i Bonäs beslöt jag mig för att den här gången ska vi våga lite färg.

Nåja, vi fick så bråttom på slutet (eh, egentligen hela renoveringen speedade vi på i 110, eftersom vi var tvungna att flytta ut ur lägenheten), så vi rullade bara alla väggar med samma vita färg, eftersom jag absolut inte hade tid på mig att älta vilken färg eller tapet vi skulle ha. Så hela hösten funderade jag vad vi skulle göra med de väggar jag valt ut att vi skulle måla eller tapetsera. Först var jag så inställd på kalklitir att jag helst ville måla alla väggar med det. Men så testade jag måla Abbes rum med antique blue och blev inte alls så fäst som jag trodde.

Sen kom ju lite annat emellan som Abbes födsel och två månader hemifrån då precis allt annat kändes oviktigt. ”Jag kommer nog aldrig bry mig om inredning eller kläder eller något annat världsligt” grät jag åt Simon x antal gånger under våra veckor i Helsingfors, när jag såg hur ”alla andra” fotade outfit-bilder av sina bebisar och olika diy-projekt. Fy så jag ledsen jag blev på allt sånt då vi inte ens visste ifall vår baby skulle överleva.

Men hem kom vi ju och den första tiden hemma mådde jag så dåligt och det var så kallt ute så vi var helt isolerade här hemma. Och när jag satt där i soffan dag ut och dag in blev jag så trött på våra vita väggar och bestämde mig för att vi måste göra något.  Så efter nån månad när Simon hade vinterledigt så tapetserade vi både hallen och vardagsrummet, renoverade vårt lilla wc och satte in en spis som stått på vår uppfart sedan oktober.

image

image

Tapeten i hallen ser ni ju också i headern och jag är så nöjd att vi vågade! Älskar den. Det är ju nog så roligt att fixa här hemma ändå. Tur att vi har mycket kvar att göra hehe.

 Livet går trots allt vidare och det världsliga tänket återkommer fast man inte tror det..

Kommentera

