Att se fram emot

image

En solig söndag är här och Abbe sover ute i vagnen. Han åt inatt igen, så tydligen är nog sova-hela-natten-perioden över. Men en gång per natt är ju nog helt ok ändå hehe, eller vi turas ju alltid om när Simon är hemma.

Idag tänkte jag lista lite saker att se fram emot, stora som små:

  • Påsklunch hos Simons föräldrar i Larsmo idag. Jaa, för jag är jättehungrig! Drack bara en smoothie till frukost i morse. Tiden för långa frukostar med morgontidningen är nog förbi.
  • På tisdag ska vi och kolla på en ny bil. Varje gång jag ska ha in vagnen i bakluckan på bilen så är det inga vackra visor ur min mun.
  • Vår! Och sommar. Att Abbe kan börja sitta själv på en filt i skuggan och leka. Medan jag sitter i solen och njuter. Visst är det så det kommer vara?
  • På tal om sommar. Alla lata lediga dagar på stranden med mina mammabästisar.
  • Att få börja springa! Men när kan jag börja springa egentligen..? Abbe blir snart fem månader, men att ta hand om min kropp efter förlossningen har inte varit prio ett precis.
  • Att vi förhoppningsvis vågar boka en resa till solen i höst.
  • Att Abbes ultraljud nästa lördag ska vara över och vi får veta när/om han ska opereras. Det är nog viktigaste punkten av dem alla.

 

Nu ska jag byta om och vi ska försöka flytta över Abbe i bilen utan att han vaknar.. Vilket aldrig lyckas nuförtiden. Ha en fin söndag!

Kommentera

