10 saker om mig

Oj, tack vare Carros länk i hennes blogg igår så är ni många som kikat in här. Lite skrämmande, men roligt såklart.

För att presentera mig lite, ifall det är någon som inte känner mig (?) så kommer här tio punkter om mig:

  • Jag är född i Jakobstad, men flyttade till Sundby när jag var sex år. Tillbaka till stan flyttade vi sommaren 2011. Jag har flyttat totalt 15 gånger. Nu bor jag, Simon och Abbe i Bonäs i ett 70-tals hus som vi köpte ifjol och har renoverat sedan dess.

image

  • Jag är utbildad tradenom från Vasa Yrkeshögskola.
  • När jag inte är mammaledig jobbar jag här i Jakobstad på Pedersörenejdens Andelsbank.
  • Jag och Simon blev tillsammans vårvintern 2010. I maj 2011 förlovade vi oss i Cypern och juli 2012 gifte vi oss, då var vi 22 år.

agw_2549.jpg

  • Vi kämpade med att bli gravida i över två år innan jag äntligen blev gravid med Abbe via ivf.
  • Jag älskar inredning och kan sitta i timtals på hemsidor som room21, ellos och finnishdesignshop. Jag har dock lite svårt att bestämma vilken stil vi ska ha här hemma, så det är en salig blandning av allt.
  • Jag är väldigt pedantisk av mig och vill alltid ha det städat här hemma. Dock bryr jag mig inte så mycket att det är lite damm i hörnen, bara allt är undanplockat. Helst får inga extra saker stå framme som inte har sin plats så att säga. Dock har det ändrat lite sedan vi fick Abbe kan jag ju erkänna hehe.
  • Jag har alltid drömt om att bo i Stockholm.
  • Jag älskar att resa och jag och Simon har rest jättemycket. Men nu tycker jag det är så otäckt med alla terrordåd att det känns tryggast att bara stanna hemma.

image

  • Och på tal om rädsla. Något som präglar min vardag är min rädsla för att jag själv eller någon nära mig ska dö. Den rädslan uppstod när Abbe föddes och vi bodde i Helsingfors med honom. Jag är jättejätterädd för cancer till exempel och har lite svårt att hantera den rädslan och ”leva livet fullt ut”. Jag tror det bottnar i att jag är så rädd för att tvingas bo på sjukhus igen.
One thought on “10 saker om mig

Kommentera

