Fredag när den är som bäst

Man tycker ju att det inte borde vara så stor skillnad på helg och vardag när man ändå är mammaledig, men alltså det är ju nog något speciellt med fredagar!

Idag har det dessutom varit en extra bra fredag. Jag och Abbe gosade i sängen en timme innan vi steg upp. Så kom Maddi och babyLaline hit efter 10 och vi gick in till stan för att luncha på After Eight med Jennis, Anniina och Maya. Abbe vaknade såklart innan jag ens fått mat, men lycka är ju att det finns flera villiga famnar att välja mellan. Han satt med stora ögon och tittade runt sig, alla andra gånger han har varit med på lunch har han sovit.

Sedan blev det kaffe och häng hos mig i några timmar. Det är så härligt att två av mina bästa vänner också är mammalediga nu (och snart en tredje, alltså hela gänget med andra ord), vilken rikedom att få umgås var och varannan dag. För ärligt talat skulle jag nog bli galen av att endast hänga här hemma med Abbe. Han också för den delen, han älskar verkligen när det händer saker omkring honom.

Hursomhelst, när tjejerna och barnen åkt hem så åkte jag via Jennis med några grejer hon glömt här. Det slutade med pizza och mera häng i nån timme, innan jag körde till mammas och pappas.

Nu ligger vi hemma i sängen jag och Abbe och jag väntar på att Simon ska komma hem från jobb. Men jag lär nog somna innan dess, han kör nämligen från Närpes. Abbe tog natten först halv 10 ikväll istället för det vanliga 8, så jag hoppas på sovmorgon..

image.jpeg

Kommentera

