Torsdagar

Jag fasar alltid för torsdagar när veckan börjar. Torsdagar betyder lång dag på jobbet eftersom vi har öppet en timme längre då, det betyder också städdag. Så när jag är hemma från jobbet där runt kvart före sex så går typ resten av kvällen åt att städa och laga mat. Därför fasar jag för torsdagar, bara tråkiga grejer man ska göra då. (Missförstå mig inte, jag tycker ju om mitt jobb, men ändå har jag ingen lust att vara där från halv nio på morgonen till nästan halv sex på kvällen)

.. Men då igen är ju torsdag dagen före veckans bästa dag, fredag. Det betyder myskväll ifall Simon är hemma. Det betyder också att jag är uppe lite längre eftersom ”det ändå är fredag imorgon” och ja, det är dagen före helg. Därför gillar jag ju torsdagar lite också…

Den här torsdagen är också lite bättre än andra torsdagar, jag tog nämligen ut övertidstimmar från jobbet och slutade redan halv 4, jag hann städa och handla innan klockan blev sex då jag annars kommer hem och nu har jag gjort mat åt min man som snaart kommer hem från jobbet. Dock har jag inte gjort något åt de 15 böckerna jag lånade igår till mitt lärdomsprovsskrivande… Nästa vecka måsta jag verkligen börja skriva skriva skriva.

Hursomhelst, imorgon är det fredag och då ska jag ha tjejkväll tillsammans med världens bästa tjejer. Super! ♥

2 thoughts on “Torsdagar

Kommentera

