Första oktober och nystart

Hösten känns som en bra tid att återuppliva bloggen, som minsann varit längst ner på prioriteringslistan i sommar, igen. I sommar har jag ju ändå gift mig, flyttat ihop med min man och andra viktiga grejor. Och jobbat såklart. Heeela sommaren. Det känns som en helt okej ursäkt ändå.

Att gifta sig då. Det är väl rätt bra. Det bästa jag någonsin gjort faktiskt. Så fantastiskt bra att vår bröllopsdag nog går rakt upp i topp över de tre hittills bästa dagarna i mitt liv.  På säker andraplats hittar ni 03.05.2011 – Vår förlovningsdag och så 07.07.2012 – Min möhippa då. Ja, sådär känns min topp trea just nu. Den hinner nog ändra ännu.

För övrigt har det väl inte varit en så himla varm och skön sommar. Vilken tur då att två av de få varma och fina dagarna råkade infinna sig på min möhippa och vår bröllopsdag. Det känns som att vi hade himla tur med vädret denna annars så dåliga sommar. Men nu är det höst igen och dags att ta tag i lite tråkigare grejor än att planera bröllop och bygga hus. Typ fortsätta jobba och skriva på lärdomsprovet så jag kan titulera mig tradenom inom en snar framtid. Inte så snart som i december som jag tänkt från början, men kanske maj. Det var ju precis det där de sa i skolan, att man inte ska jobba heltid och skriva lärdomsprov på samma gång. Och jag tänkte för mig själv att det ska jag absolut inte göra. Nähe, så gick det med den tanken.

Nå, nu sitter jag här då. I vårt hus, vid vårt köksbord, framför vår spis som jag alldeles själv har gjort upp eld i eftersom min man är och jobbar. Kikar på en fin bild på mig och Simon från bröllopet som jag ramat in. Funderar lite på var jag ska spika upp den (eller var jag ska säga att Simon spikar upp den) Och konstaterar att jag har nog det rätt bra ändå.

One thought on “Första oktober och nystart

Kommentera

