Senast

image

I torsdags pysslade vi inför Julias möhippa som var på fredag. Mera bilder kommer så fort jag fått in dem på datorn! (Och jo, vi kom på sedan att det heter PÅ, inte till)

image

I lördags kom Simon hem efter att ha jobbat borta hela veckan. Vi gjorde mexikansk sallad och jag blev sjuk. Så går det när man badar utomhus-jacuzzi med vått hår.

image

Jag försökte pigga upp mitt trötta huvud med lite färg iallafall. Det gick bra ända tills mjukisbyxorna åkte på igen.

Och nu kollar Simon hockey och jag flyttar över bilder från systemkameran. Det enda jag har gjort idag är legat i sängen, ätit mat, legat i soffan, druckit vatten och tyckt synd om mig själv. Jag är så otroligt rastlös och jag vill så himla gärna ut och springa. Eller bara ut och gå, det skulle nästan räcka. Men Simon har förbjudit mig. Det är väldigt sällan jag är sjuk. Men imorgon är det jobbdag och då är jag inte sjuk längre för då ska jag jobba. Punkt.

2 thoughts on “Senast

    1. Oj vad jag e sen att svara.. Men bättre sent än aldrig!
      Jag steker kyckling (som jag strimlar och låter vila i soja en stund) med hackad lök och kryddar med chilisås (sötsur), lite honung och salt.

      Så blandar jag sallad av isbergssallad, gurka, körsbärstomat och fetaost på ett lågt fat. Så kan man smula majschips (om man vill) över salladen, sen på med den varma kycklingblandningen.

      Över det häller man en burk vanlig tacosås samt en creme fraice-sås gjord på creme fraice, svartpeppar, salt, krossade vitlöksklyftor och andra valfria kryddor så man får de att smaka som man vill. Klart! :) Jätte enkelt, nyttigt och supergott.

Kommentera

