Spara tid

Idag sparar jag tre timmar i tid. Jag sover alltså över i Vasa. Igår sparade jag en och en halvtimmes tid för då sov jag också här. Jag tycker det är skönt att vara i Vasa. Speciellt när jag inte bor här och vet att jag får köra hem igen imorgon. Men jag är evigt tacksam över mina söta vänner som ställer upp och erbjuder mig en plats att sova på när mitt pendlande känns hopplöst.

image

Jag ignorerade tenten vi har imorgon för en stund och beställde mirakel-produkter till mitt ansikte. Och jo, jag vet att dom är mirakulösa för jag har testat. Och förnekat det i ett halvår för att jag inte har råd. Och prövat andra produkter. Och nu har jag kapitulerat. Mitt ansikte behöver Mary Kay.

image

Annat jag har gjort idag är att skriva tent, skriva en projektplan och strosa runt i biblioteket på skolan. Det känns lite som att jag är stammis där. Bibba-tanterna tittar alltid på mig när jag kommer in och ler lite förstående. De vet att jag kommer gå runt en stund och låtsas leta lite, sedan kommer jag fram och frågar var boken jag letar efter finns. Idag stålsatte jag mig därför; jag tog upp min Samsung och låtsades pilla lite på den medan jag gick in, allt för att undvika deras blickar och leenden. Jag lyckades nästan. Jag smög in bakom en hylla och började söka efter böcker om beskattning på svenska. Ett hopplöst fall alltså. Jag gav trots det inte upp utan låtsades intressant bläddra i olika böcker och till och med ta en bok under armen och titta stolt mot bibba-tanten för att visa att jag visst hittar böcker på egen hand. Tyvärr handlade inte boken om internationell beskattning. Efter en halvtimme och otaliga varv runt hyllorna var jag tvungen att se mig besegrad och snopet börja meningen ”Ja, nu är jag här igen..”

Nåja, något ska de ju göra om dagarna de där bibba-tanterna.

Kommentera

