Jag erkänner..

Jag har inte riktigt tid att blogga. Eller okej, jag har tid. Men då jag har tid kollar jag hellre SATC eller läser bröllops- och inredningstidningar..

Men nu var jag tvungen att uppdatera eftersom jag fick en kommentar tidigare,
”Får man av ren nyfikenhet fråga om du och Simon ska bo ihop med dina föräldrar? Och om du ska ännu fortsätta dina studier i Vasa?”

Självklart ska jag o Simon INTE bo med mina föräldrar. Vi bor inte ihop nu, han bor hemma hos sina föräldrar och jag hos mina. (Eller okej, han sover nog här rätt ofta) Hursomhelst så har vi har valt att inte flytta tillsammans förrän vi är gifta. När vi är det så kommer vi att bo i Storströmmen, bakom Strandis i Larsmo. I torsdags skrev vi under köpebrevet så nu är vi ägare till ett parhus (alltså ena delen av ett parhus) :) Dock ett skivfärdigt sådant. Det är alltså endast utsidan av huset som är färdigt byggt, så det är en del kvar. Men vi har ju tid på  oss!

Angående studierna i Vasa så ska jag såklart fortsätta med det. Att studera är jätte viktigt för mig! Studietiden är 3 ½ år och jag är nu inne på mitt tredje år :) Anledningen till att jag inte bor i Vasa längre är för att vi har praktik nu ända tills slutet på November, och då bor jag hemma. Sen blir det att pendla (och sova över hos alla kompisar i Vasa :D) November-Maj, eftersom jag inte vill skaffa lägenhet i Vasa. Efter det har vi inga kurser kvar, utan endast slutarbetet som det är tänkt vi ska skriva nästa höst.

 

Så är det. I helgen fyllde jag 22 (!) år och igår hälsade jag på Ninno & Kika i Vasa och var på styrelsemöte. Och idag är det min & Simons 1 & ½ års dag, den 11 april 2010 var vi nykära o lyckliga på semester i Puerto Rico :) Sedan dess har vi varit lyckliga o kära i Italien, Cypern o Turkiet.. Nu är han dock i Seinäjoki och jag hemma :(

Kommentera

