År 2011

Eftersom jag endast lyckats författa ihop ett fåtal blogginlägg detta år (på idasofiajohanna.blogspot.com) så kanske det är dags för en liten uppdatering.. Eftersom detta år har det varit mest händelserika i mitt hittills nästan 22-åriga liv.

Det började på vårvintern med att mamma & pappa beslöt sig för att sälja vårt hus i Sundby efter 16 år.

Då följde en lång tid då vi planerade husbygge i Bonäs som istället slutade i husköp av ett 70-tals hus på det (enligt mamma o pappa) perfekta stället i Skutnäs.

(Mamma studerar köket i vårt nygamla hus)

I maj köpte vi då alltså vårt hus i Skutnäs. Bra så. Problemet var bara att det skulle genomgå en total renovering innan vi kunde flytta in. Den sista juni skulle vi vara ute ur vårt hus i Sundby eftersom de nya ägarna skulle flytta in, så det var lite knappt om tid. Det slutade med att vi, i mitten på juni, flyttade in i en gammal tants lägenhet på 70 kvadrat under sommaren så länge hon bodde på villan. Där bodde vi då, fem personer som delade på två sovrum, bland tantens alla möbler och tavlor. Well, vi hade iallafall äntligen flyttat till stan.

 

Innan allt detta så reste jag och Simon till Limassol, Cypern i början på maj. Den 3 maj gjorde Simon mig till världens lyckligaste när han frågade om jag vill gifta mig med honom..

Efter en underbar vecka kom tyvärr den dagen då vi blev tvungna att resa hem..

 

Just det, i slutet på April flyttade även jag & Ninno ut ur det som varit vårt fina hem i ett år.

 

Alex blev student en vacker dag i början på juni och jag stod och serverade champagne hela dagen.

 

Den 18 juni ställde jag & Simon till med förlovningskalas. Det blev kalas hela dagen med släktingar på dagen och våra närmaste vänner på kvällen.

 

Den 1 juli fick vi nyckeln till vårt nya hus och då satte renoveringen igång. Första veckan i September tog vi (jag, Simon, mamma o pappa) dock en paus i renoveringen och reste till Alanya en vecka.

 

Och fortsättning följer lite senare, eftersom detta inlägg tog mig en hel evighet att göra..

Kommentera

